Corporació
- Presentació
- Alcaldia, Govern Local, Negociació col·lectiva, Serveis i Infraestructures, Ensenyament, Benestar animal, Participació ciutadana, Noves Tecnologies
- Hisenda, Urbanisme, Obres i Activitats, Promoció econòmica i Interior
- Atenció al ciutadà, Serveis Municipals d’obres, Paisatge urbà, Salut i Medi Ambient
- Turisme, Comunicació i Publicacions, Esports
- Cultura, Benestar Social, Voluntariat i Associacions
- Joventut, Familia i Dona, Activitats publiques
Tinents d’alcalde
L’article 20 de la Llei 7/1985, de 2 d’abril, Reguladora de les Bases del Règim Local, determina que els Tinents d’Alcalde han d’existir en tots els Ajuntaments.
Correspon a l’Alcalde/Alcaldessa nomenar entre els membres de la Junta de Govern, els Tinents d’Alcalde.
En virtut de les atribucions que confereixen els articles 21.2 de la Llei 7/1985, de 2 d’abril, Reguladora de les Bases del Règim Local, i 46.1 del Reglament d’Organització, Funcionament i Règim Jurídic de les Corporacions Locals,
Van ser designats com a Tinents d’Alcalde de l’Ajuntament de Llançà els Regidors següents:
— Sra. Sílvia Barris i Roca, 1ª Tinent d’alcalde
— Sr. Stephane Juanola Journe, 2on Tinent d’alcalde
— Sr. Josep Ortiz de Zarate i Perals, 3er Tinent d’alcalde
Als Tinents d’Alcalde nomenats els correspon, substituir l’Alcaldessa en la totalitat de les seves funcions i per l’ordre del seu nomenament, en els casos d’absència, malaltia o impediment que l’impossibiliti per a l’exercici de les seves atribucions.
En virtut d’allò que disposen els articles 20.1.b) i 23 de la Llei 7/1985, de 2 d’abril, Reguladora de les Bases del Règim Local, els articles 35.2 i 52 del Reglament d’Organització, Funcionament i Règim Jurídic de les Entitats Locals, aprovat per Reial Decret 2568/1986, de 28 de novembre, i l’article 99 del Decret Legislatiu 2/2003, de 28 d’abril, pel qual s’aprova el text refós de la llei municipal i de règim local de Catalunya.
Van ser nomenats com a membres de la Junta de Govern Local de l’Ajuntament de Llançà, integrada per l’Alcaldessa Sra. Núria Escarpanter i Olivet, que serà la seva presidenta, i els Regidors següents:
— Sr. Stephane Juanola i Journé
— Sr. Josep Ortiz de Zarate i Perals
La Junta de Govern Municipal d’aquesta Corporació, es reunirà amb caràcter ordinari, el segon i quart dijous de cada mes. Amb caràcter extraordinari es podrà reunir sempre que es consideri necessari, prèvia convocatòria del seu President.
Per motius d’interès justificat, o si el dia que correspon la celebració d’una sessió ordinària és festiu o vigília de festiu, la sessió ordinària es podrà avançar o endarrerir, sense que excedeixi de set dies. L’horari de les sessions serà el que determini la pròpia Junta de Govern.
Correspon a la Junta de Govern Local, a més de l’assistència permanent a l’Alcaldessa en l’exercici de les seves atribucions, de conformitat amb el que disposa el Reglament Orgànic Municipal, el coneixement i decisió de les següents competències que es deleguen:
Recursos Humans
Aprovació del quadre general de vacances
Concessió d’honors i distincions, quan no estiguin adjudicades a altres òrgans pel reglament específic
Autoritzacions de jubilacions anticipades
Contractació
Aprovació dels expedients de contractes d’arrendament, de contractes d’obra pública, de gestió de serveis públics, i de serveis i subministraments, aquests per import superior a 18.000 euros.
Aprovació de convenis de col·laboració amb entitats públiques o privades per a la prestació de serveis
Aprovació d’estatuts i protocols d’adhesió a entitats públiques i consorcis, quan la competència sigui de l’alcalde/alcaldessa.
Obres i Urbanisme
Aprovació dels projectes d’obres municipals, llevat dels projectes d’urbanització derivats de planejament urbanístic
Concessió de llicències d’obres majors
Concessió de llicències d’ocupació de via pública i aprofitament de béns de domini públic, que impliquin un ús comú especial, llevat que es tracti d’usos d’escassa entitat per la seva intensitat o durada
Gestió Econòmica
Aprovació dels padrons fiscals i tributaris
Aprovació de factures per import superior a 18.000 euros
Gestió del Mercat setmanal
Reconeixement de bonificacions fiscals
Patrimoni
Aprovació dels expedients d’adquisició de béns immobles, i mobles per import superior a 18.000 euros, alienació de béns, concessió per a la utilització del domini públic i cessió d’ús, quan la competència sigui de l’alcalde/alcaldessa.
Seguretat ciutadana
Aprovació dels plans de protecció civil i seguretat ciutadana
Benestar social
Concessió d’ajuts assistencials i benèfics
Gestió de les concessions administratives per l’ús privatiu de nínxols
Joventut
Aprovació del Pla de Joventut, i similars
Medi Ambient
Aprovacions de plans locals de sostenibilitat
Serveis generals
Resoldre aquells assumptes que siguin sotmesos a la seva decisió per part de l’Alcalde o del Ple, o un altre òrgan municipal
Les atribucions delegades poden ser avocades per l’Alcaldia quan, per raons d’urgència, oportunitat, o supòsit especial, s’estimi necessari.
Els acords adoptats per la Junta de Govern Local en relació amb les matèries delegades, o sotmeses a la seva decisió, tindran el mateix valor que les resolucions que dicti l’Alcalde/Alcaldessa en l’exercici de les atribucions que no hagi delegat, sense perjudici de la seva adopció d’acord amb les regles de funcionament.