Serveis Seu Electrònica

Canal ètic de denúncies

Què és i per a què serveix el canal ètic de denúncies?

El 20 de desembre de 2023, per decret d’Alcaldia es va aprovar la implantació d’un Sistema intern d’informació de denúncies d’acord amb el que estableix la Llei 2/2023 de 20 de febrer, reguladora de la protecció de les persones que informen sobre infraccions normatives i de lluita contra la corrupció.

Un canal de Denúncies permet informar a una entitat sobre accions indegudes dels empleats públics o dels qui prestin una relació laboral o professional amb una administració. És un sistema que permet establir un canal de comunicació totalment anònim entre la persona denunciant i qui recull la denúncia.

Aquest canal de Denúncies NO podrà utilitzar-se per realitzar queixes o suggeriments. Davant aquesta casuística haurà d’utilitzar el tràmit extern habilitat.

La Llei es fonamenta en l’existència de dos sistemes d’informació de denúncies. Un sistema intern, a través del qual la mateixa organització on s’hauria comès la vulneració rep l’alerta o informació. I un sistema extern, en el qual la denúncia s’adreça a una autoritat independent. La persona informant o alertadora podrà escollir entre qualsevol dels dos sistemes, si bé el sistema intern es configura com a via preferent.

D’acord amb el Pla de Mesures Antifrau de l’Ajuntament de Llançà, aprovat pel Ple en data 7 d’agost de 2023, es fa públic també el canal de denúncies IGAE habilitat pel Servei Nacional de coordinació antifrau per a la comunicació de fraus i irregularitats que afectin a fons europeus relatius al mecanisme de recuperació i resiliència.